wtorek, 17 marca 2015

O czymś innym - czyli moje opinie na temat książek z serii "Harry Potter"

Hey

Myślę, że przynajmniej połowa z Was spotkała się kiedyś z książką pt. Harry Potter. Otóż... Sama niedawno zaczęłam czytać. Autorką jest J. K. Rowling. Seria ma 7 części:


  • "Harry Potter i Kamień Filozoficzny"
  • "Harry Potter i Komnata Tajemnic"
  • "Harry Potter i Więzień Azkabanu"
  • "Harry Potter i Czara Ognia"
  • "Harry Potter i Zakon Feniksa"
  • "Harry Potter i Książę Półkrwi"
  • "Harry Potter i Insygnia Śmierci" (film ma 2 części)
Ta książka bardzo, ale to bardzo mi się spodobała. Teraz czytam 4 część ("Czarę Ognia"). Śmiem twierdzić, że to moja ulubiona seria!! Jedynym minusem jest wulgarne słownictwo, ponieważ  m.in. ponoć w ostatniej części można zauważyć stwierdzenie
"Ty s*ko"

Także dziwne jest to, że pierwsza część "Insygnia Śmierci" jest od 12 lat, a druga od... 16!!
Pewnie wtedy jest dużo przemocy i nieodpowiednie słowo XD

Zauważyłam też, że wiele osób na MSP jest tz. "PotterHead".
Co do długości książki... Pierwsze 3 książki z serii mają ok. 400 stron, ale następne części mają ich ok... 1000!!! Owa "Czara Ognia", którą dopiero co zaczęłam, ma ponad 750 stron...

Afery dotyczyły także:

  •  Filmu, w którym pojawia się "przemoc" (bo czary powodują np. utratę przytomności i lot na 100 metrów XD).
  • Tłumaczeń niektórych słów np. imię Draco po przetłumaczeniu daje "Smok" lub "Wąż", Hooch (nazwisko) po przetłumaczeniu daje "Gorzałka", "Bimber" (alkochole)...
Ach Ci ludzie... Nie mają się o co kłócić XD


Podsumowanie: Książka super. Dużo akcji. Przekleństwa mi nie przeszkadzają, gdyż jest ich bardzo mało. Przyznam się też, że moja mama wie co za słowa są używane w tej książce a i tak mogę ją czytać. Więc w sumie nie wiem o co te afery na forach :)  Filmu obejrzałam 2 części i planuję niedługo obejrzeć resztę. Radzę jednak nie oglądać Harry'ego przy młodszym rodzeństwie/kuzynostwie.



Okey. To wszystko. Pa!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz