sobota, 23 kwietnia 2016

Jak zrobić ciekawą biografię?



Hello!

Dzisiaj przychodzę do was z poradnikiem. Jak zrobić ciekawą biografię? To pytanie z pewnością zadaje sobie wiele osób.
Otóż podstawowa rzecz to zadbanie o jej ładny wygląd.



Nie polecam zostawiać tak wyglądu biografii. Nie wygląda to ciekawie. Po uzupełnieniu wszystko na siebie nachodzi.
Najlepiej wykazać się kreatywnością i zrobić coś ciekawego.
Aby pokazać wam kilka rzeczy - wejdę na konto Dommey.

~~~

Zacznijmy może od tego, że gdy mamy pokazaną wyżej wersję biografii wyświetla nam się komunikat...




Aby mieć "nowe możliwości" czyli min. dodawanie kształtów do bio - trzeba kliknąć "tak".
Potem możemy tworzyć...

Okay. Najpierw zmiana koloru tła. Wiem, że pewnie większość z was zna ten sposób, no ale...

Najpierw wchodzimy w "kształty".



Wybieramy sobie kolor i klikamy kwadrat w tej barwie. W moim przypadku jest to czarny.
Potem go powiększamy. Cały czas. Na końcu wystarczy go przesunąć...



Dalej mam kilka propozycji...

~*~

Numer 1 - koło.



Zaczynamy od kółka po lewej stronie biografii.
Chodzi o powiększenie koła i przesunięcie go tak, jak pokazałam wyżej. Na nim piszemy, oczywiście, informacje o nas. Po prawej dodajemy swoją MovieStar. Pustka wokół naszej postaci wygląda tu dobrze.

Propozycje kolorystyczne...







Niby wszystkie wyglądają okay, ale uwierzcie, strasznie razi w oczy. Ja tam jestem za czarną wersją.
#BlackForever

Z kołem można kombinować na różne sposoby. Pomniejszyć je trochę i umieścić w rogu. Zrobić je kolorowe (dać jedno duże, a w środku stopniowo umieszczać coraz mniejsze).
Fajnie też wygląda, gdy da się je na środku...

~*~

Numer 2 - pasek.

Miałam pokazać jeszcze kilka propozycji z kołem, ale doszłam do wniosku, że trwałoby to w nieskończoność...
Więc przejdźmy od razu do paska.

O co chodzi? Gdy mamy już tło - wybieramy sobie kwadrat w jakimkolwiek pasującym kolorze i rozciągamy go do takich rozmiarów, jak ma tło. Potem przesuwamy go w górę...




Na tym można umieścić swój ulubiony cytat, tytuły piosenek etc. Albo, tak jak ja, MovieStars przyjaciół.

~*~

Numer 3 - zdjęcia, muzyka, MovieStar i animacje.

Można też zaszaleć i dodać do bio zdjęcia. Swoje, psa, gwiazdy... Co tam chcecie!
Jeżeli chcecie dodać dwa zdjęcia - wygląda to okay, gdy umieścimy je tak, aby jedno delikatnie nachodziło na drugie.



Muzyka powinna być w biografii. Dzięki temu hejterzy będą mogli was shejtować za gust muzyczny inni będą wiedzieli, czego słuchacie.
Jeżeli nie macie miejsca - wystarczy przesunąć klip wideo w róg biografii. Delikatnie będzie wystawać, ale przynajmniej nie zajmie dużo miejsca.
Jednak też należy pamiętać, że powinno się dopasować muzykę do tematu biografii... U mnie akurat nie było z tym problemu.



MovieStar jak dla mnie powinna być odpowiednio ubrana. Jeżeli biografię zrobimy w rockowym stylu - nie ubierzemy postaci na różowo, zielono etc. Natomiast jeżeli bio ma być w stylu "I am Barbie Girl" - nie pasuje tu postać ubrana w trapery z potarganymi włosami.
Animacja też musi się zgadzać. Jeżeli jest różowa MovieStar - animacja z kwiatami, nie karabinem.


~*~

Numer 4 - o czym napisać w biografii?

Mamy w niej podać kilka informacji o sobie. Jednak nie przesadzajmy. Najlepiej nie podajmy prawdziwego wieku.

"Jestem Weronika. Mam naście lat." - tak pasuje.

Można napisać imiona swoich przyjaciółek, psów, kotów. Opisać swoje hobby i zainteresowania.
Jednak radziłabym nie wyżalać się z prywatnych spraw. Rozwód rodziców, śmierć dziadka itd.
Zacytuję fragment mojej biografii...

"Przez moją wrażliwość, to jak się ubieram, zainteresowania i gust muzyczny - genialne koleżanki określiły mnie mianem emo. Dlatego nie obywa się bez komentarzy idź się tnij."

Z tymi zainteresowaniami - chodzi o moją ulubioną bloggerkę.
Można powiedzieć, że jest to humorystyczny komentarz dotyczący moich kontaktów z rówieśnikami.
Takie coś jak najbardziej można umieścić. Jednak nie przesadzajmy...

Nie polecam też mówić o tym, jakiego jesteście wyznania ani o tym, jakiej jesteście orientacji.
Na naszej Różowej Gierce szerzy się nietolerancja...

Dalej...
Nie podawajmy miejsca zamieszkania.

Co jeszcze można podać?

  • Optymista/pesymista/realista. W moim przypadku - marzyciel.
  • Ulubione książki i filmy, oraz piosenki
  • Ulubiony cytat
  • Hobby, co lubimy robić w wolnych chwilach
Oczywiście można jeszcze kogoś pozdrowić...
Chyba zbytnio się rozpisuję...
Może pokażę swoją biografię?




Na dole, na pasku umieściłam kilka moich przyjaciółek. Każdą ustawiłam tak, żeby tańczyła albo na czymś grała. Fajnie to wygląda, kiedy w tle leci muzyka. Po prawej dałam moją MovieStar. Ubrana na czarno, aby pasowało do biografii.
Biały tekst ładnie wygląda na czarnym tle.
Znalazła się także wzmianka o tym, jaką piosenkę umieściłam w biografii.

~*~*~

Myślę, że to na dzisiaj wszystko.
Przepraszam, że post się nie klei, ale nie mam dzisiaj do niczego głowy. Próbowałam zmierzyć sobie gorączkę - wyszło mi 35 stopni bo źle ułożyłam termometr ;---;
W ogóle od wczoraj fatalnie się czuję. Kicham tak głośno, że koleżanka, z którą mama rozmawia przez telefon (w pokoju obok, przy zamkniętych drzwiach) mnie słyszy.

Może to jakaś angina, czy tam grypa... Mam nadzieję, że nie. Ugh, jeszcze jutro trzeba lecieć do kościoła. Nie wiem, jak wytrzymam w takim zimnie...

Teraz idę się trochę porozciągać bo bolą mnie plecy. Kurde miałam dzisiaj ćwiczyć (no wiecie, dieta) ale nie wiem czy mogę, zbyt źle się czuję.

Więc do kolejnego posta. Idę żreć krokiety z pieczarkami.

//MissingGirl
//Veronica







5 komentarzy: