wtorek, 12 kwietnia 2016

Looki dopasowane do piosenek #7



Hello.
Dzisiaj, jak obiecałam, post z serii "Looki dopasowane do piosenek". Dawno tego nie było...
Postanowiłam, że ten post będzie trochę dłuższy (dam 4 looki).
Więc nie przeciągam. Zaczynajmy!

~~~

Zaczniemy od piosenki zespołu Three Days Grace "I hate everything about you"



Mam STRASZNĄ fazę na ten zespół. Bardzo podobają mi się ich piosenki...
Najpierw może kilka fragmentów tekstu...

"Za każdym razem gdy leżymy nie śpiąc
Po każdym ciosie który przyjęliśmy
Każde uczucie, którego doznaję
A jeszcze za tobą nie tęskniłem.
Każdy obudzony współlokator
Przez każde nasze westchnięcie i krzyk
Wszystkie te uczucia, których doznaję
Ale nadal za Tobą nie tęsknię."

Autor opowiada o tym, z czym się zmagał. Przyjął wiele ciosów.
"Każdy obudzony współlokator
Przez każde nasze westchnięcie i krzyk".

Ale mimo to wszystko jeszcze nie zatęsknił za osobą, do której kierowana jest piosenka. Po refrenie można domyślić się, że jest to jego miłość...

"Dopiero, gdy zatrzymam się, by o tym pomyśleć

Nienawidzę wszystkiego w tobie
(więc) Dlaczego Cię kocham?
Nienawidzę wszystkiego w tobie
(więc) Dlaczego Cię kocham?"

Został zraniony przez dziewczynę. Niby jej nienawidzi, a jednak kocha. Po prostu nie wie co czuje...

Przejdźmy do looka...

~*~

Moim zdaniem komplet powinien być czarny, aby wyrażał smutek autora. Jego uczucia... Kolor kojarzy się również z nienawiścią... Przynajmniej mi, hyhy.




Z czym kojarzą się jeszcze czarne ubrania? Z żałobą. W tym przypadku nie chodzi o śmierć, ale o stratę (o odejście) bliskiej nam osoby...

Look składa się z czarnych włosów. Spięte są one po obydwóch stronach głowy. MovieStar ma ubrany top z przezroczystego materiału. Spodnie to szorty z wysokim stanem, do których dołączone są czarne rajstopy. Buty są na koturnie. Na głowie MovieStar widnieje opaska z "kolcami". Na szyi postaci widoczny jest naszyjnik z krzyżem.

Ogółem: Podoba mi się ten look. Jestem w jego posiadaniu. Wszystko do siebie pasuje. Moim zdaniem pasuje do tej piosenki...

~♥~

Druga piosenka - Melanie Martinez "Soap"




Tytuł może wydawać wam się nieco dziwny. Piosenka (tak jak wszystkie inne Melanie) ma przesłanie, którego możesz nie odnaleźć, po przeczytaniu tekstu po raz pierwszy.
Zacznijmy właśnie od interpretacji tego kawałka...

"Myślę, że właśnie sobie coś przypomniałam
Myślę, że zostawiłam odkręcony kran
Teraz moje słowa wypełniają po brzegi
Skarbie, jesteś nimi przemoknięty,
Ale wiem, że zmyjesz się, kiedy tylko
Zauważysz, że marszczą Ci się od nich palce"

"Myślę, że zostawiłam odkręcony kran". Myślę, że powiedziałam za dużo.

"Skarbie, jesteś nimi przemoknięty,
Ale wiem, że zmyjesz się, kiedy tylko
Zauważysz, że marszczą Ci się od nich palce." 

Chyba chodzi o to, że osoba, do której kierowany jest tekst - wie już wszystko.
"Zmyjesz się" można zinterpretować jako "zapomnisz". 
"Kiedy zauważysz, że marszczą ci się od nich palce". Ykhm... Szczerze to każdy może to zinterpretować inaczej... Więc może tak...
Kiedy zbyt długo się kąpiemy (siedzimy w wodzie) - można zauważyć, że marszczą nam się palce.
Tutaj chyba chodzi o miłość. Związek trwał zbyt długo i gościu się, można powiedzieć, znudził. Miał tego dosyć. 
Więc można powiedzieć, że zapomni o wszystkim co powiedziała mu autorka, kiedy będzie miał dosyć związku. Czy jakoś tak... Pomińmy...
Kurde, ciężko się to tłumaczy.

"Mam dosyć bycia uważną, delikatną, starania się utrzymać wodę w cieple" - ma dosyć dbania o ten związek. "Dlaczego ja zawsze rozlewam?" - zawsze powie coś za dużo. Zawsze zrobi coś nie tak.
"Boże chciałabym nigdy nie umieć mówić, 
Teraz muszę wypłukać sobie usta mydłem" 
Musi nauczyć się trzymać język za zębami.

Chyba już jest wiadome, o co chodzi w tym tekście. Wyjaśnia się to też poniekąd we fragmencie drugiej zwrotki, który brzmi "Nigdy nie powinnam mówić słowa kocham"..

Przejdźmy teraz do looka...

~*~

W tym przypadku mogę sobie na to pozwolić i wziąć tytuł zbyt dosłownie, hehe. 
Mydło kojarzy mi się z kolorem różowym (może dlatego, że ja takie mam w domu?). 
Oczywiste więc jest, że look będzie w kolorze różu. 
Jakie mam jeszcze skojarzenia do mydła? Ładny zapach. Co daje ładny zapach? Kwiaty (gadam jak ci od tych filmików "..... to illuminati"). 
I oczywiście bąbelki. Słychać je w tej piosence (najbardziej po refrenie). 

*Trzeba się wylogować bo mi sklep nie działa... Ugh...*

Wreszcie... Oto look...



Look składa się z długich włosów spiętych w taki jakby warkocz. Do niego dołączony jest wianek. MovieStar ma ubraną sukieneczkę (no... chyba) i baletki. Dodatkiem do looka jest guma do żucia...

Po co ta guma?
Skojarzyło mi się trochę to całe szorowanie ust mydłem z bańkami mydlanymi wylatującymi z ust. Wiem, strasznie idiotyczne mam skojarzenia. Nieważne, zapomnijcie. 

Tłumaczyłam już wcześniej, dlaczego takie kolory i kwiaty we włosach... Więc przejdźmy dalej, ponieważ mam mało czasu...

~♥~

Przedostatnia piosenka...
Breaking Benjamin - So Cold



Usłyszałam tą piosenkę w wersji Nightcore i pomyślałam, że w normalnej wersji być może jest to całkiem fajny kawałek. Myliłam się. Jest jeszcze lepszy niż myślałam, że będzie, hyhy. 
Kolejny zespół, na który mam ostatnio fazę...

Fragment tekstu...

"Zatłoczone ulice zanikają jedna po drugiej
Opuszczeni boh"aterowie rozdzielają się podczas ucieczki
Jesteś taka zimna, trzymaj swą dłoń w mojej
Mądry człowiek zastanawia ię, podczas gdy silny człowiek umiera

Pokaż mi jak to się kończy, wszystko w porządku
Pokaż mi jak bezbronna naprawdę jesteś
Zadowolona i pusta w środku
W porządku, dajmy temu następną szansę",

Myślę, że jest to zrozumiałe, dlatego nie tłumaczę (taa... Po prostu jestem leniem).
Po prostu przejdźmy do looka...

~*~

Znowu pogramy w skojarzenia. 
Zimno kojarzy się z jakim kolorem? No oczywiście, że z niebieskim i białym.



Look składa się z niebieskich włosów. Są one trochę jaśniejsze do góry, niż na dole. Sięgają MovieStar lekko za ramiona. MS ubrana jest w niebieską, koronkową bluzeczkę i niebieską spódnicę, która sięga lekko przed kolana. Buty są również niebieskie.
Poleciałam też do świata fantazji i inspirując się królową śniegu - dodałam maskę. Wygląda ona jak stworzona właśnie ze śniegu. Nic więc dziwnego, że kojarzy mi się z zimnem.
Tak, trochę źle się czuję.
Tak, odwala mi.

Look jest nawet, nawet. Zawsze mogło być lepiej. Mogło...

~♥~

No i ostatni (uff) look...
Jaką piosenkę wybrałam?



Tak, na serio. 
Nie, nie żartuję.
Wiem, jestem idiotką.
Zofja wje o co chodzi. Wiejskie emo, kombajny i ogórki, hihi. 
Co w tych cukierkach pudrowych było??

Tekstu chyba nie muszę tłumaczyć... Ani pisać hyhy.

~*~




Look jest zielony. Cały.
Włosy MS są zielone. Ubrania są zielone. Wszystko zielone.

~~~

Okay. Kończę pisać tego posta. Miał być dłuższy, więc niedługo zrobię kontynuację (chociaż pewnie nie będzie mi się chciało, no ale...). 
Zmęczona jestem. Siedzę już nad tą notką 3 godziny. Dlaczego? 
Nie mogłam znaleźć ciuchów. Męczyłam się z interpretacją "Soap" (ten uczuć, kiedy wiesz o co chodzi w piosence, ale nie potrafisz tego wytłumaczyć). Do tego mama kazała mi iść do sklepu po koperty (wymiar A4). Gdy sprzedawczyni mi je dała, nie upewniałam się, czy to dobry rozmiar. Wydawał mi się okay. A w domu zgarnęłam mały ochrzan bo kupiłam koperty o wymiarze B4 ;-; Foch na sprzedawczynię... Ugh...

To na dzisiaj wszystko. Mam nadzieję, że post się podobał... 
Pozdrawiam wiejskie emo. Pamiętajcie, że każdy może orać pole ogórkiem...

Aha, zapomniałabym. Piszcie swoje skojarzenia do słów "zimny" i "mydło". Chętnie poczytam, hyhyhy xDDD 
Fani Three Days Grace i Breaking Benjamin - zgłaszać się w komentarzach. 

Do kolejnej notki ;3



4 komentarze: